Iedereen Genkt

fullsizeoutput_3526

Hey iedereen,

In mijn vorige blog konden jullie lezen, hoe overvol ons weekend soms kan zitten, waardoor een dubbele boeking onvermijdelijk is. Zo dus ook vorig weekend.

Maar we hebben dat redelijk netjes kunnen oplossen 🙂

Onze dochter Mies moest een horseballwedstrijd spelen in Diepenbeek. Dat is niet bij de deur, dus om een extra rit te vermijden, boekten we een overnachting in het M Hotel in Genk.

fullsizeoutput_3498

fullsizeoutput_352c

Op zaterdag was het stralend weer, de match verliep eerst moeizaam, maar in de tweede helft konden ze toch de eer redden tegen een veel sterker team. Tegen de middag konden we vertrekken van dat terrein, richting Genk.

Onze aankomst in het M hotel was al een leuke verrassing, we kregen een glaasje cava aangeboden, wat er altijd wel in kan 🙂

fullsizeoutput_3535

We hadden ook van de gelegenheid gebruik gemaakt om klanten van ons te gaan bezoeken die er op stonden hen eens te komen bezoeken.  Een hartelijke ontvangst, een etentje en een berg cadeautjes later, keerden we terug naar het hotel.

’s Morgens checkten we na het ontbijt uit en reden we naar C-Mine in Genk. De oude steenkoolmijnsite, die volledig werd opgewaardeerd.

Je kan er de oude mijn bezoeken, een leuke expeditie-wandeling maken. Stijn Meuris vertelt verhalen onderweg, je kruipt in de huid van de vroegere mijnwerkers met een virtual reality tour en krijgt met lichtflitsen te zien hoe de kompels de ontploffingen onmogelijk konden ontwijken.

fullsizeoutput_3531

fullsizeoutput_3530

( sorry schatteken 🙂 )

De toren beklimmen is ook een mogelijkheid, maar daar heb ik vriendelijk voor bedankt na mijn Tafelberg ervaring :-)), tentoonstellingen van Stockmans keramiek, een tijdelijke tentoonstelling van Musketon, en een afsluiter in de hippe brasserie, die gevestigd is in de energiegebouwen van de mijn van Winterslag.

fullsizeoutput_352f

Een koffietje later, kwamen we op het lumineuse idee om te gaan lunchen bij Peppe’s. De vorige keer hadden we gereserveerd in La Botte, maar in de Peppe’s kunnen we het risico wel nemen, zonder reservatie.

En dat was echt weer een topper. Die gezelligheid van die Italianen is zo plezant. Alsof je echt in Italië zit.

We hebben allebei een alcoholvrij apertitief genomen ( niet van onze gewoonte, maar we moesten nog rijden 🙂 , iets waarvan de Italianen ook een waaier aan keuze hebben.

We kiezen elk een lekkere pizza, die ook super snel klaar is.

fullsizeoutput_3529

Ik las onlangs dat Peppe ( ik mag hem al bij zijn voornaam noemen 🙂 ) ambassadeur is geworden van Elvea en ik kan het goed geloven.

Van zaken hebben de Italianen ook kaas gegeten.

fullsizeoutput_352e

Na deze, weeral geslaagde trip naar Genk, ben ik echt fan. In Limburg is iedereen zo gastvrij, alles is zo netjes en trendy en vooral, … er is nog mooie natuur.

Volgende keer wil gaan fietsen, Dat verslag komt zeker ook!

4 gedachten over “Iedereen Genkt”

• Dat kan ik alleen maar beamen na ondertussen meer dan 7 jaar halftijds in Diepenbeek te wonen. 🙂 Ik zeg nog vaak tegen Miguel dat er zo grote verschillen zijn tussen Limburg en “de Vlaanders”. Die vriendelijkheid in de winkels is zo een wereld van verschil. Je hebt daar in de buurt heel wat natuurgebieden waar het heerlijk wandelen is, en we zitten op 25 minuten in Maastricht, waar ook altijd wel wat te beleven is. En zeg nu eerlijk Valerie, 120 km is ook het einde van de werled niet he 😉